
Școala Octavian Goga Cluj a fost construită în anul 1974 și dată în folosință la 1 septembrie 1975 pentru clasele I-IV ale Școlii Nr 21 din Cluj-Napoca.
Din cauza numărului foarte mare de elevi (aproximativ 4000) și a faptului că este foarte greu de administrat, începând cu 1 septembrie 1981 se desprinde ca unitate de sine stătătoare sub denumirea de Școala cu clasele I-VIII Nr 29, începând cu anul școlar 1999-2000 primește denumirea de Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga”, iar începând cu anul școlar 2012-2013 primește denumirea de Școala gimnazială „Octavian Goga”.
Misiune
Noi suntem o școală pentru viitor – o școală deschisă spre educația europeană – educația, un drept al tuturor!
Viziune
- Suntem o familie! Împreună construim, învățăm, inovăm, păstrăm tradițiile!
- Suntem o școală deschisă pentru comunitate.
- Pregătim absolvenți pentru integrarea într-o societate în schimbare.
- Serviciile oferite au la bază calitatea, valoarea, competențele și responsabilitatea asumată.
- Avem în vedere performanța, promovarea valorilor europene, egalitatea șanselor pentru toți participanții la proces.
- Oferim un mediu școlar nediscriminatoriu, cooperant și deschis spre comunitatea educațională, pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
Obiective
- Valorificarea experiențelor acumulate de elevi, în vederea atingerii unor criterii de performanță, care se aliniază standardelor europene.
- Facilitarea elevilor cu aptitudini speciale pentru dezvoltarea personală și pentru evoluție în carieră.
- Oferirea de șanse egale în educație pentru copiii care provin din rândul populației cu nevoi speciale.
- Cuprinderea întregii populații de vârstă școlară (arondată școlii) într-o formă de învățământ obligatorie.
- Dezvoltarea și menținerea legăturii cu partenerii sociali, în vederea inserției socio-profesionale a absolvenților.
- Înțelegerea de către elevi a schimbărilor care au loc în societatea democratica și necesitatea de a deveni adaptabili, flexibili și dinamici.
- Cunoașterea de către elevi a legilor care guvernează echilibrele în natură, necesitatea protejării propriei sănătăți și a mediului înconjurător.
- Sporirea fondurilor extrabugetare destinate modernizării bazei materiale a școlii.
- Inițierea programelor educative proprii care răspund nevoilor elevilor.